Ιστορικά Στοιχεία

Η Ιστορία των Ελικοπτέρων Έρευνας και Διάσωσης, SUPER PUMA, ξεκινάει το Δεκέμβριο του 1999 όταν παραλήφθηκε, στα πλαίσια της 358 Μοίρας, το πρώτο AS-332 C1 Super Puma, το οποίο ακολούθησαν άλλα 3 μέχρι το Απρίλιο του 2000. Τον Ιούνιο του 2003 παραλήφθηκε το πρώτο από τα 6 AS-332 C1 C/SAR. Η παράδοση των υπόλοιπων ολοκληρώθηκε μέχρι την άνοιξη του 2004. Ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης της 358 Μ.Ε.Δ. σε προσωπικό και μέσα, ήταν να αποσπαστούν τα Super Puma τον Φεβρουάριο του 2007 και να δημιουργηθεί η καινούρια 384 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης με έδρα την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα και επιχειρησιακές βάσεις σε Λήμνο, Χίο, Ρόδο και όπου αλλού απαιτηθεί ανά την Ελληνική και όχι μόνον επικράτεια. Η κύρια αποστολή της Μοίρας είναι η Έρευνα και Διάσωση, όπως καταμαρτυρά και η επωνυμία της άλλωστε, σε ειρήνη και πόλεμο. Δευτερεύουσα αποστολή της είναι οι αεροδιακομιδές, ειδικά κατά τη διάρκεια της νύκτας ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η παροχή εφοδίων σε απομονωμένες περιοχές, μεταφορές, γενικά αποστολές για το κοινό και κοινωνικό συμφέρον καθώς και αποστολές VIP.

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Διακοπή blog 24/01/2011

Είμαστε μία ομάδα 4-5 φίλων. Ο Νίκος, ο Κώστας, ο Γιάννης κ.α. Την Πρωτοχρονιά του 2011 γιορτάσαμε μαζί. Εκεί, πάνω στην κουβέντα, γεννήθηκε η ιδέα αυτού του blog. Σκοπός μας ήταν η ενημέρωση του κόσμου για το έργο και την προσφορά της 384 Μ.Ε.Δ. στο κοινό καλό. Ένα έργο τεράστιο αλλά άγνωστο στο ευρύ κοινό.
Τις λίγες μέρες που λειτούργησε αυτό το blog ήταν αφοσιωμένο αποκλειστικά σε αυτό το σκοπό. Δεν κατηγορήσαμε κανέναν. Δεν πήραμε το μέρος κανενός, αν και μας δόθηκαν θέματα προς σχολιασμό από τους αναγνώστες μας. Δεν εμπλακήκαμε σε πολιτικά και οικονομικά θέματα. Μείναμε πιστοί στον σκοπό μας. Κι αυτός ήταν ένας. Η ωμή, ξερή παράθεση των αποστολών της 384 Μ.Ε.Δ. για να μπορεί ο κόσμος να διαβάσει και να μάθει την αλήθεια, γρήγορα, έγκαιρα και έγκυρα, χωρίς περιττολογίες και φαντασίες. Δώσαμε κι ένα αστείο τόνο, με τα στατιστικά στοιχεία, ώστε να χαλαρώσουμε λίγο από τη σοβαρότητα που ο τίτλος του blog από μόνος του προσδίδει.
Δημοσιεύσαμε ονόματα και φωτογραφίες. Μπορεί να κάναμε και λάθος. Η ιδέα όμως ήταν μία. Ένα ελικόπτερο δεν πετάει από μόνο του. Έχει πλήρωμα. Το πλήρωμα αυτό δεν αποτελείται από τον άγνωστο «χ» και «ψ». Έχει Κυβερνήτη, Συγκυβερνήτη, Μηχανικό, Σύνδεσμο και 2 Διασώστες. Αυτοί οι έξι ρισκάρουν, ο καθένας από το πόστο του, για να σώσουν μία ζωή. Η ζωή που σώζεται έχει ανεκτίμητη αξία, ανεξάρτητα από το άτομο που την φέρει, είτε είναι άνδρας, είτε γυναίκα, είτε νεογνό είτε υπερήλικας. Όπως και κάθε ζωή. Όπως και η δική τους ζωή. Την ζωή λοιπόν αυτή, δεν τη σώζει το ελικόπτερο, ως από μηχανής θεός. Το ελικόπτερο είναι το μέσον. Η σωτηρία έρχεται από τον Νίκο, τον Κώστα……τον Γιάννη. Γι’αυτό και δημοσιεύσαμε τα ονόματα τους. Για να γνωρίζει ο απλός αναγνώστης ότι πίσω από την «άψυχη έννοια» ελικόπτερο, υπάρχουν κάποιες ψυχές, κοινοί θνητοί, όπως όλους εμάς, με τα δικά τους προβλήματα, που όμως θα τρέξουν σε πρώτη ζήτηση να σώσουν έναν συνάνθρωπο τους ρισκάροντας οι ίδιοι τη ζωή τους.
Δημοσιεύσαμε τα ονόματα τους και για έναν ακόμη λόγο που θεωρούμε ότι είναι και ο πιο βασικός. Το πλήρωμα του Super Puma που θα σώσει μια ζωούλα, δεν θα πληρωθεί κάτι παραπάνω ούτε θα καρπωθεί κάποιων προνομίων. Παίρνει ότι και όλοι οι υπόλοιποι. Και την επόμενη μέρα συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Το μόνο που μένει σ’αυτούς είναι η ηθική ικανοποίηση. Η ικανοποίηση ότι «και σήμερα έσωσα άλλη μια ζωή». Κι εκείνο που περιμένει είναι ένα ευχαριστώ από τον διασωθέντα. «Σε ευχαριστώ Νίκο, Κώστα, Γιάννη». Κι όχι «Σε ευχαριστώ ελικόπτερο». Γι’αυτό και δημοσιεύσαμε τα ονόματα τους. Για να μπορεί ο καθένας από εμάς να τους πει, έστω και ενδόμυχα, ένα «μπράβο» κι ένα «σε ευχαριστώ». Αυτό είναι υπεραρκετό για τους σύγχρονους ήρωες.
Ότι κάναμε, το κάναμε από αγάπη για την Π.Α. και την 384 Μ.Ε.Δ., της οποίας το έργο προσπαθήσαμε να προβάλουμε με τον τρόπο μας. Σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να θίξουμε άτομα της 384 Μοίρας ή Αξιωματικούς άλλων σχηματισμών. Δεν στραφήκαμε ποτέ εναντίον τους, ούτε και προσπαθήσαμε να υποβαθμίσουμε το αξιόλογο έργο που και αυτοί επιτελούν από τις θέσεις τις οποίες υπηρετούν. Αυτό είναι ολοφάνερο από τα άρθρα μας.
Δυστυχώς όμως, εν έτει 2011, η Π.Α. έδειξε ότι επιθυμεί να είναι πίσω στις τεχνολογικές εξελίξεις και όχι να τις καθοδηγεί. Ίσως η προσπάθεια μας να παραήταν καινοτόμος και φιλόδοξη. Ίσως να ήταν βλαβερή. Δεν βρήκαμε την υποστήριξη που περιμέναμε. Το αντίθετο. Δεν κατηγορούμε κανέναν γι’αυτό. Υπάρχουν πάντα παράμετροι που δεν μπορούμε να έχουμε κατά νου. Έτσι λοιπόν, σήμερα Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 08:00, τερματίζουμε την λειτουργία αυτού του blog. Κάποιοι θα στεναχωρηθούν, κάποιοι θα χαρούν. Δεν μπορούμε να τους ευχαριστήσουμε όλους. Έτσι είναι η ζωή. Έχει μαύρο και άσπρο. Το blog αυτό φεύγει. Κάποιο άλλο πιθανόν να ξεφυτρώσει. Κι αν όχι, η ενημέρωση σας μπορεί να συνεχιστεί από άλλα blog και μέσα.
Ένα είναι σίγουρο και αυτό είναι και το μόνο που θα θέλαμε να σας μείνει. Το blog φεύγει αλλά ο Νίκος, ο Κώστας, ο Γιάννης και όλοι εκείνοι που πετάνε με τα Super Puma, δεν θα φύγουν ποτέ. Θα είναι πάντα εκεί που τους χρειάζεστε, όταν τους χρειάζεστε. Θα είναι εκεί με ότι καιρό κι αν κάνει, ρισκάροντας οι ίδιοι τις ζωές τους, για να βοηθήσουν την γιαγιούλα που έχει μείνει μόνη της σε κάποιο νησί, τον ψαρά που βγήκε στη θάλασσα για να βγάλει το μεροκάματο του, την νεαρή μάνα που αποφάσισε να γεννήσει στον έρημο τόπο της παρά τις αντιξοότητες και όποιον άλλο αισθάνεται ότι η πολιτεία τον έχει εγκαταλείψει στο έλεος του Θεού. Κι αυτοί που θα έρθουν να σας βοηθήσουν, να θυμάστε ότι δεν θα είναι ο άγνωστος «χ» και «ψ». Θα είναι ο Νίκος, ο Κώστας, ο Γιάννης. Μην τους γυρνάτε την πλάτη μετά τη διάσωση σας. Αξίζουν το ευχαριστώ σας.
Τέλος, ως επίλογο, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους εσάς που μας ανεχθήκατε αυτές τις 3 εβδομάδες λειτουργίας του blog αλλά και όσους μας βοήθησαν και μας στήριξαν στη σύνταξη των άρθρων μας παρέχοντας μας πολύτιμα στοιχεία.

5 σχόλια:

  1. Είναι η μοίρα των αεροπόρων να μένουν πάντα αθέατοι, να μην προβάλλονται όσο πρέπει, να δουλεύουν και ενίοτε να θυσιάζονται χωρίς αμοιβή. Ακόμα και το "ευχαριστώ" κάποιες φορές δεν έρχεται ποτέ. Αλλά να είστε σίγουροι ότι οι περισσότεροι Έλληνες αναγνωρίζουν τον μόχθο, τον κίνδυνο, και την αυταπάρνηση που δείχνετε εσείς που ασχολείστε με την έρευνα διάσωση, αλλά και τις αεροδιακομιδές. Μιλώ και για τους πιλότους, τους λιμενικούς, αλλά και τους τεχνικούς. Η κοινωνική προσφορά πρέπει να προβληθεί, είναι αυτό δένει τις Ε.Δ με την κοινωνία.
    Εξετάστε αν υπάρχει η δυνατότητα να παραμείνει το blog, όχι προβάλλοντας τις αποστολές και τα ονόματα, που ίσως ενόχλησε κάποιους, αλλά την ζωή στην μοίρα και στην διασπορά. Γράψτε άρθρα για το SAR και ανεβάστε τα, να μάθουμε την δουλειά σας και παράλληλα να την προβάλλετε στον κόσμο.
    Μην σταματάτε την προσπάθεια.
    Φιλικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ για την στήριξη αλλά και την υποστήριξη σας. Για να καταλάβετε όμως ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε θα σας αναφέρουμε το εξής: Υπάρχει στο blog μας ένα άρθρο που αφορά στην κοπή της πίτας στην 384 Μ.Ε.Δ. για το 2011. Για το συγκεκριμένο άρθρο μάθαμε ότι ασκήθηκε οξεία κριτική. Διαβάστε σας παρακαλώ το άρθρο μας. Πηγαίνεται τώρα και στο επίσημο site της Π.Α. (www.haf.gr) και ψάξτε το αντίστοιχο άρθρο που αφορά στην κοπή της πίτας στο Γ.Ε.Α. Για την ακρίβεια, θα το βρείτε εδώ: http://www.haf.gr/el/news.asp?id=4810 Στις φωτογραφίες που θα δείτε στο επίσημο site της Π.Α. θα αναγνωρίσετε ολόκληρο το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο. Οι φωτογραφίες αυτές όμως δεν ενοχλούν κανένα. Οι δικές μας ενόχλησαν γιατί απλά εμείς δεν είμαστε "επίσημο" site και άρα "ελεγχόμενο". Καταλαβαίνεται πλέον πιστεύω, ότι ακόμη και περί ανέμων και υδάτων να γράψουμε, πάλι θα κατηγορηθούμε. Και γι'αυτό δεν έχει νόημα να συνεχίσει η λειτουργία αυτού του blog. Και πάλι σας ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σίγουρα ο έλεγχος των πληροφοριών είναι ένα μεγάλο θέμα. Ίσως να έχουν δίκιο κάπου, αλλά χώρος για έκφραση και προβολή του έργου και των ανθρώπων πρέπει να υφίσταται... έστω και ημιεπίσημα. Έλεγχος ναι, αλλά τοίχος, ντουβάρι, απαγόρευση της έκφρασης όχι. Δεν νομίζω να υπάρχουν σήμερα τέτοιοι άνθρωποι σε έναν χώρο που φημίζεται για την ευελιξία του.
    Η Π.Α πρέπει να εκμεταλλευτεί τα μέσα και όχι να τα φιμώσει. Έτσι νομίζω ότι εσείς άνθρωποι με μεράκι θα την βοηθήσετε πραγματικά. Ίσως όχι ανεξέλεγκτα. Προτείνω να το συζητήσετε....
    Υπάρχουν πολλοί τρόποι έκφρασης και προβολής του έργου.
    Νά 'στε πάντα καλά ότι κι αν αποφασίσετε ή σας επιβάλλουν. Καλές προσγειώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο MrSix επανατοποθετεί τα πράγματα στην ιδανική τους διάσταση. Αυτή είναι η μορφή που θα πρέπει να έχουν.
    Το blog χρειάζεται. Μπορεί το blog να είναι ''ανεπίσημο'' αλλά να λειτουργήσει μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και κώδικα λειτουργίας.
    Και η Αεροπορία Στρατού έχει το δικό της ανεπίσημο και εξαιρετικά επιτυχημένο ιστολόγιο. Αν το καταργήσει η Π.Α. πολύ σύντομα θα χρειαστεί να το επανεφεύρει.
    Μέχρι τότε υπάρχουν πολλά αεροπορικά sites και blogs που είναι ανοιχτά και θα είναι τιμή μας να φιλοξενήσουμε οτιδήποτε σχετικό.
    Καλή δύναμη, καλές προσγειώσεις και σας ευχαριστούμε και πάλι!
    http://drflight.blogspot.com/2011/01/blog-super-puma-384.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απόστρατος της 112ΠΜ2 Μαρτίου 2011 στις 12:08 π.μ.

    Κουράγιο παιδιά. Η αεροπορία μια ζωή ήταν έτσαι. Πάντα οπισθοδρομική. Ποτέ σεν παρουσίασε το έργο των παιδιών της, και όταν αυτά άφηναν την τελευταία τους πνοή με ένα ξερό αθάνατος τους έσβυνε από το π΄ροσωπο της γής. Γι' αυτό την παρατήσαμε και φύγαμε. Ας μείνει μόνη της. Εσείς θα είσαστε πάντα μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή