Ιστορικά Στοιχεία

Η Ιστορία των Ελικοπτέρων Έρευνας και Διάσωσης, SUPER PUMA, ξεκινάει το Δεκέμβριο του 1999 όταν παραλήφθηκε, στα πλαίσια της 358 Μοίρας, το πρώτο AS-332 C1 Super Puma, το οποίο ακολούθησαν άλλα 3 μέχρι το Απρίλιο του 2000. Τον Ιούνιο του 2003 παραλήφθηκε το πρώτο από τα 6 AS-332 C1 C/SAR. Η παράδοση των υπόλοιπων ολοκληρώθηκε μέχρι την άνοιξη του 2004. Ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης της 358 Μ.Ε.Δ. σε προσωπικό και μέσα, ήταν να αποσπαστούν τα Super Puma τον Φεβρουάριο του 2007 και να δημιουργηθεί η καινούρια 384 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης με έδρα την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα και επιχειρησιακές βάσεις σε Λήμνο, Χίο, Ρόδο και όπου αλλού απαιτηθεί ανά την Ελληνική και όχι μόνον επικράτεια. Η κύρια αποστολή της Μοίρας είναι η Έρευνα και Διάσωση, όπως καταμαρτυρά και η επωνυμία της άλλωστε, σε ειρήνη και πόλεμο. Δευτερεύουσα αποστολή της είναι οι αεροδιακομιδές, ειδικά κατά τη διάρκεια της νύκτας ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η παροχή εφοδίων σε απομονωμένες περιοχές, μεταφορές, γενικά αποστολές για το κοινό και κοινωνικό συμφέρον καθώς και αποστολές VIP.

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Αεροδιακομιδή Καστελόριζο 07/01/2011

Το παζλ των σημερινών αποστολών από τις προκεχωρημένες θέσεις των ελικοπτέρων Super Puma έκλεισε η Ρόδος με πτήση αεροδιακομιδής από το ακριτικό Καστελόριζο στη Ρόδο, με πλήρωμα:

Βουτυράς Γιώργος (Κυβερνήτης)
Σταγάκης Στέργιος (Συγκυβερνήτης)
Σαββόπουλος Κώστας (Μηχανικός)
Χρυσοβιτσάνος Θωμάς (Σύνδεσμος Λ.Σ.)
Λεμπέσης Πέτρος (Διασώστης Λ.Σ.)
Νικολαϊδης Θανάσης (Διασώστης Λ.Σ.)

2 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την δημιουργία του blog. Κάτι που θα έπρεπε να το έκανε η επίσημη Πολεμική Αεροπορία. Αλλά τις περισσότερες φορές το κοινωνικό έργο φαίνεται πάρεργο στα μάτια ορισμένων.
    Θα έπρεπε να το έκανε η Π.Α διότι ορισμένες αποστολές είναι εθνικά ευαίσθητες και θα έπρεπε να η δημοσίευση τους να γίνεται με προσοχή. Προσοχή που είμαι σίγουρος ότι επιδεικνύεται και εσείς.

    Θα ήθελα να ρωτήσω αν στις αεροδιακομιδές πρέπει υπάρχει και ιατρός, διότι δεν αναφέρεται στο πλήρωμα. Επίσης αν δεν υπάρχει γιατρός ποιος είναι υπεύθυνος για τον ασθενή, αν κάτι δεν πάει καλά με την υγεία του.

    Ευχαριστώ καλή δύναμη για την συνέχεια. Καλή χρονιά και καλές προσγειώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι αεροδιακομιδές γίνονται με ευθύνη του Ε.Κ.Α.Β. και πάντα σε περιπτώσεις αεροδιακομιδών υπάρχει γιατρός και νοσοκόμος του αρμόδιου κέντρου του Ε.Κ.Α.Β. Οι γιατροί αυτοί δεν ανήκουν στα μόνιμα πληρώματα της 384 Μ.Ε.Δ., γι'αυτό και δεν αναφέρονται. Η μόνη περίπτωση να επιβαίνει στο ελικόπτερο γιατρός της Π.Α. (πλην Ε.Κ.Α.Β. δηλαδή) είναι σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή